SDI – dialogverktyg för att utveckla gruppers samarbetsskicklighet

1 oktober, 2024

Vi gratulerar stolt våra konsulter, Maria Daniels och Åsa Ingvert, som nu är diplomerade handledare för Strength Deployment Inventory (SDI). Med många års erfarenhet av att arbeta strategiskt och långsiktigt med lednings- och arbetsgrupper, har de nu ytterligare en kraftfull metod för att stärka samarbetet inom team och organisationer.

– Vi har båda lång erfarenhet av att hjälpa grupper att förbättra sitt samarbete. Med SDI har vi nu en visuell och användarvänlig plattform som gör det enklare att identifiera och utveckla gruppens styrkor, säger Maria och Åsa.

Fördelar med SDI

Det som gör SDI unikt är dess pedagogiska och digitala plattform som är enkel att använda både för handledare och deltagare. Det främjar ett gemensamt språk som gör det lättare för gruppen att fokusera på rätt saker – att prata om samarbetets verkliga kärna.

Utgångspunkten i SDI är att lyfta fram både individens och gruppens styrkor och samtidigt bli medveten om när dessa styrkor kan förvandlas till något som hindrar samarbetet. SDI är inte ett test som berättar vem du är, utan ett verktyg för att skapa dialog och synliggöra både egna och andras behov. Detta hjälper gruppen att identifiera kommunikationsmönster som kan vara ett hinder och därmed förbättra samspelet inom teamet.

När är SDI ett bra alternativ?

  • Är du chef för en ny grupp som behöver hitta sitt gemensamma arbetssätt?
  • Har din organisation gått igenom förändringar och ni behöver stärka ledningsgruppens samarbete?
  • Vill du främja bättre kommunikation och samarbete i en befintlig grupp?

Oavsett situation ger SDI en plattform för att stärka samarbetet och skapa en mer dynamisk och engagerad arbetsmiljö.

 

Vad är Strength Deployment Inventory (SDI)?

Strength Deployment Inventory (SDI) är ett verktyg för personlig utveckling och ledarskap som fokuserar på att förstå människors drivkrafter och beteenden, särskilt i samarbete och konfliktsituationer. SDI hjälper individer att identifiera sina egna och andras motivationer och hur de förändras under stress.

SDI delar in människor i tre huvudsakliga motivationsmönster. Genom att förstå dessa mönster kan team förbättra samarbetet, öka effektiviteten och hantera konflikter på ett konstruktivt sätt.

Vill du veta mer?

Tveka inte att kontakta våra SDI-certifierade konsulter. Vi ser fram emot att hjälpa er att ta nästa steg i er grupputveckling!

Kontakt